torsdag 1 mars 2007

Kött

Idag har min grupp (Maimo, Dala-Maria, Skåne-Maria, Sandra, Björn, Stefan, Petronella och jag) haft kommandot i köket ;) Det gick jättebra tycker jag. När vi körde teorin, o jag tog min bit, kom jag på att jag nog egentligen inte är så nervös för att stå inför klassen, att prata, som jag hela tiden tror jag är. Något som känns som en seger! Jag tror att den senaste tidens obalans inombords gjorde mig orolig att det skulle bli riktigt jobbigt, men när jag väl stod där, så var det inga konstigheter. Jag tyckte till och med att det var riktigt kul. Helst när vår lärare Lena ställde olika frågor till mig om den vetenskapliga artikeln (utdrag från EU kommissionens förordningar ;) ) som jag “hade ansvar för” och hade alla svar utan att jag behövde leta i mina papper. Jag kände mig säker helt enkelt och det var en underbart skön känsla.

Vi gjorde alla bra ifrån oss och dagen flöt på bra. Lena var nöjd med oss sa hon på utvärderingen. Skönt! Köttgruppen rular! ;) Våra recept vi plockat fram var alla goda och mina lammfärsbiffar med rivet äpple var riktigt mumsiga. Tror jag ska göra det i helgen faktiskt. :)

“V” for victory

By the way! Idag är första dagen i årets första vårmånad! …sommaren närmar sig..

This entry was posted on torsdag, mars 1st, 2007 at 21:40

Inga kommentarer: