måndag 26 mars 2007

Jösses vilken kväll

Lördag, sol o värme. Satt på Linnéterassen på eftermiddagen och tog ett par öl i solen. Sen till Olearys för att kolla på fotbollen, Brasilien - Chile, som spelades här i Göteborg. Det blev ett par öl där också till standardburgaren “Boston Celtic”. Hem och sov en timme (sol och öl gör en trött) Sen kom Mange hit och drack pilsner. Jag skulle ut o röka och han hängde med, när vi kom upp igen, ut ur hissen, stod grannen där med dörren på vid gavel. Han hade födelsedagsfest och tyckte vi kunde komma in också. “Carlsberg sponsrar så öl är lugnt” sa han. Vi sa att vi kommer gärna tillbaka om en stund. Sagt och gjort, efter en timme när mina öl va slut ringde vi på grannen som tydligen va i duschen men hans kompisar visa in oss och satte varsin öl i våra händer. Bakom den dörr som jag ser varje dag när jag kommer ut ur hissen fanns en grym 2a på 115 m2!! I vardagsrummet hade han tagit in ett dj:mixerbord för kvällen, öl fanns i massor. Grabbarna va jättetrevliga så jag fråga om dom skulle ut sen och om vi kunde hänga på isåfall. Självklart skulle vi följa med tyckte dom. Det visa sig att min granne är delägare i både Bliss och Peacock. Yeah! ;)

Snart var det dags att packa in oss i fyra taxibilar och första anhalten va just Bliss. När vi kom dit var ett bord fixat med utspridda rosenblad och massa champange. Vi var 13 pers i sällskapet och hällde i oss sex flaskor Tattinger och en del snaps. Efter en timme skulle vi vidare. Några andra tog våra taxi så vi började gå mot avenyn. Ni ska ju inte tro att dom här stekarna går raka vägen, nej då. In på först Hello Monkey och senare till Smaka för att snapsa. Väl framme på Peacock var även där ett bord fixat med öl och kyld champange. Världens största champangeflaska, den måste varit på 10 liter, jag orkade knappt hålla den. Fatta att det var svårt att hälla upp champange från den mastodontflaskan ner i de små champangeglasen.

Vid fyratiden tyckte jag att det var nog och tog en taxi hem, fast inte förrän jag bytt telefonnummer med både grannen och en kompis till honom. Detta är ju verkligen kontakter man måste hålla fast vid. Riktiga stekare! Jösses vilken kväll! :D

Nu ska jag snart till skolan i vårsolen. Det är faktiskt 18,6 grader utanför mitt fönster nu, visserligen i solen, men ändå! :)

Ha en underbar dag!

~nybliven stekargroupie~

This entry was posted on måndag, mars 26th, 2007 at 10:56

2 kommentarer:

Anonym sa...

hanna Says:
mars 26th, 2007 at 20:11
Nästa gång går JAG med dig

Anonym sa...

Lara Says:
mars 28th, 2007 at 17:07
haha.. ja klaart att du skaa!