tisdag 13 mars 2007

Vinresan

Så var det då dags för ännu en fördjupningsperiod (tema) för oss på Allmän kurs. Denna gången är det nutid 1900- och 2000-tal. Vi började imorse med att “brainstorma” i olika grupper med utgångspunkt bilen. I vår grupp kom vi fram till allt från Che Guevara till Folkhögskola och vin. Hur vi kom dit är en annan story. Andra passet fick vi välja det ämne vi tyckte kändes intressant. Inte helt oväntat valde jag Italiens viner. Linn och jag började snacka om att jobba ihop och vi kom fram till att vi ska göra arbetet som en vinresa genom Italien. Något vi båda väldigt gärna vill göra nån gång. Det här känns verkligen roligt! Vi har pratat om vinprovningar (det förstår ni väl att man måste göra ) och studiebesök på PM och ev systembolaget, snacka med bland annat Someliers (som jag gärna vill bli)
Vi kommer sen att lägga upp det hela som vi gör resan, och skriver dagbok när vi gör den. Tror det kommer bli kanon! Tur man har en sån trevlig reskompis!

Ikväll ska vi köra Box. Kul! Kommer vara helt mör i kroppen imorn. Gött! Sen måste jag verkligen ta tag i alla högskole-katalogerna. Se vad jag ska söka för nånting. Sen får vi se hur jag ska göra i höst, studera eller jobba.. Det är sånt man märker.
Snart är det iallafall kvällsmat. Känns i magen som kurrar. Hade varit smaskens med ett glas vin också.. tror jag får snacka med Linn så vi kan ta ett smakprov

Ciao!

This entry was posted on måndag, mars 13th, 2006 at 16:47

Inga kommentarer: