lördag 3 mars 2007

Klassfest

Igår var det så fredag igen. Vi hade fyra timmars lab vilket jag har förevigat och tänkte lägga upp när fotogalleriet kommer igång.. Labrockar o skyddsglasögon. Vi var så snygga, som alltid på våra labbar. Efter skolan, lagom groggy i skallen efter ninhydrinlösning, var jag äntligen på massage. Den var helt okej men hon får nog bygga sina muskler till nästa gång för jag kände hur hon skakade när hon tog i. Det är ju något man måste göra för att komma ner i mina muskler, så spända som dom är. Det känns iallafall något bättre idag.

På kvällen var det dags att åka ut till Björn i Kviberg och fira Christian och Skåne-Maria som fyllt år. Maimo och jag tog en öl på Vasastan innan vi tog 11an till festen. Öl, bål, snacks och biljard. Givetvis sjöng vi också (eller vad man ska kalla det) Senare var vi några stycken som drog till Respect. Det var rätt många från klassen så det var rätt kul trots att det var lite väl smått för mig.

Ikväll blir det mat, vin och mello med Hanna. En lugn lördag med andra ord. Känns som en bra idé med tanke på att det är dags för tentaplugg imorn igen. Den första delen i Livsmedelskunskap ska tentas av på fredag. Veckan efter blir det omtenta i Näringslära 1. Tänk vad mycket mer jag måste lära mig när jag hela tiden får göra om tentorna ;) Man måste ju se det positiva i allt. Nä nu ska jag tvätta snart så jag får plocka ihop det och sen städa lite här så det är rent och fint till Hanna kommer.

Ha en fin lördag i vårvädret!

This entry was posted on lördag, mars 3rd, 2007 at 13:14

3 kommentarer:

Anonym sa...

hanna Says:
mars 3rd, 2007 at 15:47
hon kommer ikväll också brukar ju bli så på helgerna.. Hanna komm och det blir käk o vin alltid lika skönt!
strax dags att hoppa in i duschen o sedan bege mig till dig.. var ett tg sen ju
ses om en timme eller så!!
ciao chica!

Anonym sa...

Nenne Says:
mars 5th, 2007 at 13:41
städa på du! snart kommer jag!

Anonym sa...

Lara Says:
mars 5th, 2007 at 17:39
yeeeeaah! 30/3 är numer ett stort datum. Jag ska nog hinna städa några gånger till innan dess. Det är såå kul att du ska komma hit Nenne! Vin, fniss o shopping. Blir säkert en helt galen helg!