lördag 24 mars 2007

FIAT-fadäs..

Igår hade vi tema-arbete hela dan. Jag o Linn jobbade på bra men efter 15,30 var vi jättesega och beslutade för att sluta för dan. Vi satte oss i solen med varsin kaffe vid vår grillplats. Underbart! Efter middagen städade både Hanna o jag våra rum, jag tvättade också. När vi var klara med det tyckte vi varit så duktiga och belönade oss själva med att dela på en öl som jag hade kvar i mitt lilla skåp. En cig blev det också så vi gick ut o satte oss på verandan utanför matsalen. När vi suttit där en stund kom en liten gubbe ut från massagerummet på Pav. Vi mest bara konstaterade att han varit på massage och såg honom gå till parkeringen.

Efter nån minut kommer den lille gubben körandes med sin lilla FIAT eller vad det var på gångstigen förbi verandan. WTF! Inte nog med att de där gångarna är smala i vanliga fall, nu är det ju snövallar på sidorna som gör det ännu värre om man nu prompt ska köra med bil där. Låt oss säga att det nu är en meter brett snöfri gång. Vad tänkte han på egentligen den lille mannen? När han kört förbi verandan kom han till en “T-korsning”. Som ni förstår finns inget som heter svängradie i en gångstigskorsning. Gubben fick backa, tog fart, fastnade lite i snövallen, backade igen, tog fart och denna gången lyckades han komma förbi. Vi visste inte var vi skulle ta vägen. Vi garvade så jag har ont i magen idag också. Kul att han ville underhålla oss!

Ikväll ska Hanna, Andreas o Sara in till mig. Fixa lite mat, dricka massa vin och bli raketfulla sen ska vi ta oss ner till PM. Hade varit gött med lite hångel men om jag blir så full som jag tror är det nog ingen bra combo!

Ha en kanonkväll, det ska jag ha!

*hångel*

This entry was posted on fredag, mars 24th, 2006 at 09:42

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hannisch Says:
mars 24th, 2006 at 10:41
Ojoj… kära nån vad jag skrattar!! Ojoj.. helt sjukt!
Vi satt där som två gamla gubbar som bara skrattar åt folk i vår omgivning. Helt otroligt! Jag ser synen framför mig.. Ljus som lyser åt vårt håll och den närmar sig. Den där röda lilla bilen med en man med en hatt på sne. Han är helt hundra på att han kör rätt väg och att man får köra där. Svängen förbi snöhögen tog ändå priset.. Ojoj!! Galet och en galen man!
Tack för den stunden och ikväll blir det några till!
Puss Darling!

Anonym sa...

Lara Says:
mars 24th, 2006 at 10:50
ja gud ja.. vi satt där i våra röda mjukisbrallor på bänken och såg ut som Albert & Herbert i vårt asgarv