torsdag 22 mars 2007

Senapsfrö i örat

Det har varit en soft dag i skolan idag. Vi började med film 8,45 Kalle och chokladfabriken. En mysig, lite knasig film, helt i min smak. Till lunch fick vi rotmos o köttkorv, jättegott! Kul att dem lyckas nån gång.. Sista gången på QiGong och sista lektionen hade vi akupressur. Måste säga att Zonterapin var roligare o funkade bättre på mig, men jag fråga Rakel (vår alternativmedicins lärare) om det fanns nån bra punkt för en ond höft. Det finns det sa hon och satte så ett senapsfrö -med ett plåster- i mitt öra på en punkt som gjorde nåt så gudens ont. Det ska jag nu gå o massera på tills det inte vill sitta kvar längre. Hoppas att det ska hjälpa något iallafall. Det gör det nog eftersom “I’m a beliver”

Det har snöat idag också och jag undrar när den riktiga våren ska komma och rycka mig ur den här vinterdvalan. Jag vill ha sol, grönt gräs, trädens blad fulla med klorofyll, värme.. mest av allt vill jag ha det.. Solen som värmer min kropp så där härligt och får hela mig att spritta av glädje! Å så vill jag vara kär också..

Längtar!

This entry was posted on onsdag, mars 22nd, 2006 at 16:01

Inga kommentarer: