söndag 26 juli 2009

Vassmolösa

Är hos föräldrarna på Östkusten och tar det lugnt. Vi grillade igårkväll och satt på altanen länge. Så gott och så skönt. La oss halv 12 och efter en stunds prat med älsklingen i telefon slocknade jag straxt efter midnatt. Pigg som en mört var jag när jag imorse slog upp de blå (gröna enl M) klockan 7..! Låg och drog mig en stund men gick upp efter en halvtimme när jag insåg att jag inte skulle somna om. Nu börjar jag bli trött igen dock, efter frukost och kaffe. Kanske ska passa på att ta en liten lur nu när föräldrarna har åkt för att "vattna" hästarna där de är på sommarbete.

Nån gång i eftermiddag kommer bror o hans sambo så då är det slut på friden här. De vet inte att jag ska stanna till imorn (åker direkt till jobbet härifrån) för att få lite extra tid med föräldrarna och för att slippa sitta själv en söndagkväll, vilket kan framkalla ångest bara man tänker på det. Bror + tjej sover alltid i "mitt" rum när de är här och jag inte är det. Det har blivit gästrummet här och min 120-säng står kvar där, i brors gamla rum finns en bäddsoffa som är mindre skön (läs: så j-la obekväm) men som jag har sluppit ifrån förutom en gång då jag sov otroligt dåligt. "Mitt" rum är systers gamla som jag flyttade in i som tonåring då jag behövde lite mer space och distans från föräldrarna = hela "flygeln" blev min med två rum, badrum och egen ingång..med altanen utanför. Lyxigt värre men mina syskon hade ju flyttat så då tar man för sig. Mitt gamla rum är det jag sitter i nu som alltså blivit "kontor" och ligger vägg i vägg med föräldrarnas sovrum. Ingen tonårstjejs dröm direkt ;).

Nu kommer dom alltså hit idag och det ska bli intressant att se om de barkar in till "mitt" direkt eller hur de gör. Saken är att de säkert tycker jag kan sova i soffan eftersom jag är själv. Jag kommer sova i mitt rum var så säkra! ;) Jag ska ju upp till jobbet imorn och dom ska säkert bara sova bort halva dan ändå och vänta på att mamma ska serva med mat (dom sätter sig verkligen bara i kökssoffan och väntar på mat, att bli serverade, hjälper aldrig till) så dom kan glömma att jag lämnar ifrån mig min säng!


Ha en skön slappesöndag!

Inga kommentarer: