torsdag 30 juli 2009

Ledbandsskada

Jag var på Idrottskliniken för att kolla knät hos en av deras sjukgymnaster Lena Ravelli och fick diagnosen MCL-skada. Hon var superbra och jag fick verkligen ett toppenbemötande. Inte nog med att hon gav mig träningstips för knät, jag fick även tips på vart jag kan vända mig i Göteborg för rehab, både för knät och höften.

Hon tyckte även jag skulle ta kontakt med läkaren Leif Swärd som är en hejare på höfter och kan tydligen bygga upp en höftkula runt om på nåt sätt. Det vore ju toppen om det går att fixa min höft så. Jag vill ju kunna träna ordentligt, eller åtminstone kunna leva med det utan besvär (eller färre i alla fall). Swärd har varit IFK Göteborgs läkare och är idag läkare för Engelska fotbollslandslaget.

Nu kan jag ju förstå att han inte är den lättaste att få tid hos när lilla jag får slåss om tiderna med bl. a. Beckham och Rooney! ;)

Inga kommentarer: