torsdag 30 juli 2009

Ospritad rosé..

Blev bjuden på middag hos Nenne igår. Mycket trevligt. Blev även erbjuden sovplats om jag ville eftersom hon är själv denna veckan. Min första tanke då var att "Toppen, då kan jag ta med mig lite vin..", men efter en stunds fundering över hur pigg jag behövde vara idag, i och med kvällens packning o städning och det faktum att jag ska kolla knät i eftermiddag, så ändrade jag mig. Igår efter jobbet åkte jag upp till systembolaget för att köpa en flaska alkoholfri rosé för att kunna köra tillbaka till Campus på kvällen.
Det blir ju lite festligare till middagen än att sitta och sörpla på en läskeblask! Något som Nenne fick göra när vi för några veckor sen var och åt en kväll på PM (som ska ha södra sveriges största vinkällare!!) för att de inte hade något alkoholfritt alternativ förutom läsk och vatten!! Så illa!

Förstår inte att en restaurang -som ska vara så jäkla bra och hipp (och fiiin) på alla sätt och vis- inte ens har alkoholfritt vin? Dålig service säger jag!
Nåväl. Tillbaka till gårdagen, väl på plats blev det förrätt med oliver, kapris (modell större) och Pata Negra salami som vi avnjöt tillsammans med ett kylt rödvin (af) som smakade helt okej. Senare blev det kyld rosé (af) till potatisklyftor och den gorgonzolafyllda-lufttorkad skinka inlindade-kycklingfilén. Smaskens!
Nenne sa att hon kunde tänka sig att dricka det där vinerna nån gång även när hon inte är tvungen (nu är hon ju gravid). Det var ju det jag hade gjort.. Kände mig med ens vuxen i mitt beslut om att dricka alkoholfritt för att kunna köra "hem".

2 kommentarer:

Nenne sa...

Ja du, snart är vi mogna att prata penchon också!
Vi pratade af-vin här på jobbet idag. Flera ville ha vintipset inför kommande fester. Kanon att bjussa på till de som kör!

Har nästan inte kunnat smälta att PM inte kör af. Dåligt dåligt.

Mycket trevligt igår. Tur att vi ses snart igen!

Mange...| sa...

Håller med Nenne där.
Kanon att bjuda sina ev nyktra vänner på. Varför har man inte tänkt i de banorna innan? Så himla tråkigt att erbjuda någon vatten eller läsk.

PUSS