måndag 27 juli 2009

Knäknas

Det blev inga intriger eller sura miner över huvudtaget igår när bror + tjej kom. De var bara glada att jag var kvar så vi hann träffas, och det kan jag hålla med om. Tänkte efter och det har nog gått två år sen sist .. igen! Så det var en trevlig söndagkväll (dom kom inte förrän 17 när det var dags för middag ;)). Lite matprogram och så Poirot förstås! När jag pratade med Mange tidigare på kvällen hade jag lagt mig på sängen på ena sidan och vet inte men på nåt vis vridigt till knät eller om det låste sig. Hur som helst när jag reste mig kunde jag varken sträcka ut knät eller stödja på det. SVINONT! Efter lite om och men klarade jag av att ta mig till vardagsrummet igen och satt och vickade och rörde knät så mycket jag orkade. Efter Poirot linkade jag in i sovrummet igen då det var dags att sova. Gick hyffsat men vaknade tidig morgon och hade ont. Hade ju hoppats på att nattsömnen skulle "läka" knät eller att det skulle hoppa till rätta. När det nu inte gjort det fick jag packa ihop mina saker med bästa förmåga och göra mig iordning för jobbet. Eftersom jag fortfarande var hos mina föräldrar fick jag fil o flingor framplockat och mamma fixade en fikamacka att ta med. Min snälla, underbara mamma!
Det gick bra att köra men gjorde lite ont att frikoppla. Som tur är behöver man ju inte göra det så värst mycket mellan Vassmolösa och Växjö. Har fått tid på Idrotsskliniken på torsdag för att kolla upp knät.
I Strömsnäsbruk mötte jag två lastbilar från räddningstjänsten, en ambulans, senare en polisbil och ytterligare en ambulans och en stund efter det, piketen och en polisbil till! Klart jag undrade vad som hänt så jag rattade in SR Kronoberg och fick reda på att det var en trafikolycka utanför Kosta. Båda körbanor avstängda vilket måste betyda stor olycka. Senare här på jobbet hörde en kollega på radion att det varit en kollission mellan personbil och buss och nio skadade, ingen allvarligt men ändå. Läskigt!

2 kommentarer:

Nenne sa...

Hmmm, HUR körde du till Växjö?
Strömsnäsbruk ligger utanför Markaryd...!! Du kör väl inte med upponer GPS?

Eller finns det nåt liiiitet strömsnäsbruk... hmmm.

Magdalena sa...

hhaaha, va heter det då.. jaa Strömbergshyttan!!? Ingen som kommenterat det så jag har inte tänkt på det :)