torsdag 30 juli 2009

Dan före dopparedan.. typ

Morgondagen känns nästan som julafton. Jag har längtat och räknat ner och imorgon är det så äntligen dags för min sista dag på Atea. Det är väl inte så mycket jobbet som gör att jag längtar härifrån utan mer att inte få vara hemma utan bo i någon annans hem. Nu var det ju en rätt okej lägenhet detta året men ändå. Samtidigt, att vara i Växjö innebär att kunna träffa mina föräldrar mer och det har jag tagit till vara på den här sommaren vilket känns skönt. Det tar ju bara ca 80min att köra härifrån till skillnad från ca 5 timmar som det tar från Partille. Fast då inkluderar det ju ett par stopp också.

Idag blir det så packning och städning. Ska försöka göra klart så mycket som möjligt ikväll så jag imorn efter jobbet bara har att hämta kyl- och frysvarorna i lägenheten och sen ta närmsta vägen hem till Partille. Ja jag måste ju ta ner min fina mörkläggningsanordning i sovrummet imorgon också.. kanske ska ta ett kort på det sen ;). Mange knöt upp en filt och hängde även upp en handduk (Frööluundaaa ;) ) och när inte det hjälpte köpte jag ett svart lakan som jag hängde över detta. Dubbelt! Funkade någorlunda i alla fall men inte ypperligt. När jag tog upp det ur paketet märkte jag att det något tunnare än vad jag hade tänkt mig. Har inte vaknat lika tidigt efter jag hängde upp lakanet fast det kan ju också bero på att det inte blir ljust lika tidigt längre heller. ;)

Ha en go torsdag.. dan före dan!

Inga kommentarer: