torsdag 5 april 2007

Otroligt roligt

I helgen var Jennie och hälsade på mig, hela vägen från Växjö. Vid 13.21 i fredags rullade tåget in där jag och Skåne stod och väntade. Efter kramkalas gick vi mot vagnen för att åka hem till mig o Skåne till sitt. Vi slappade en stund i soffan och gick sedan till Linnéterassen för att ta en öl i vårsolen. När solen försvunnit bakom husen gick vi hem till mig igen för en liten nap och sen dusch, fix o matlagning. Vin, mycket snack o skratt som det brukar vara när vi kommer igång att prata om allt och ingenting. Ofta blir det ju om tiden då vi båda var singlar och våra galna upptåg och roadtrips. Vi mellanlandade på Vasastan för självklart vill jag visa mitt mest besökta vattenhål i stan. Jennie gillade stället direkt! Som jag trodde :) Efter en stund kom Mange med ett par kompisar. Dom hängde med oss till Nivå (där vi som vanligt kunde smita förbi i VIP-kön) Som Jennie sa angående mina “VIP-fasoner” “Du har väl stått i kö länge nog i ditt liv” Så kloka ord och visst har hon rätt ;) Så mycket som jag har varit ute i mina dar borde jag få förtur på varenda ställe i hela landet! haha.. Nivå var också riktigt kul, inte så mycket folk som det brukar men vi hade kul ändå. Bra musik osv.

På lördagen var det shopping som stod på programmet och det blev en del. Kul som attans. En fika med Hanna hann vi med innan vi gick hem o vila, fixa mat o dax för vin igen. Kvällen fortsatte på Vasastan dit även Mange + kompis och Hanna kom för att förgylla kvällen. En riktigt rolig helg! Tack för det Jennie :)

Nu hinner jag inte skriva mer för nu kom Hanna hit. Vi ska laga mat, dricka lite vin och fira in påsken. Det blir väl en flygtur med kvasten till Blåkulla för årets rave med hinhåle himself. ;)Något man inte får missa. Så alla käringar, vi syns där inatt!

*Fly safe och Glad Påsk!*

This entry was posted on torsdag, april 5th, 2007 at 16:37

1 kommentar:

Anonym sa...

Nenne Says:
april 6th, 2007 at 18:28
Tack själv för härlig helg!!! Myyyycket trevligt!
Kul att få träffa även Hanna o Mange! Man har ju hört så mycket….
Å även få ett ansikte till kvinnan som myntade ett så underbart citat ang fylla kontra svält! Ajj lavv!

Livsåskådning i Götet #1:
Magdas plejs is the plejs 2 be. Asmysig lya

Livsåskådning i Götet #2:
Att åka spårvagn är smidigt. Tänk bara på att du blir filmad

Livsåskådning i Götet #3:
Utan Hanna och Magda blir staden så mycket tråkigare. Precis som Växjö är när dom inte är här!

Livsåskådning i Götet #4:
Att trä på ett halsband som är tot 50cm långt kan va nog fan så svårt. Med massagenaglar o en flaska vin innanför västen blir det extra svårt! ;)

Å så ett ord på vägen….
Ett par kompisar gifte sig för några år sedan och HAN höll tal till sin brud - som sig bör. Han inledde med att berätta om hur dom träffades och sa “…redan då, var Lotta mycket äldre, än vad jag är nu…” osv etc. Dom är lyckliga alla sina dagar!

Over and out och ha en pra helgk

Kram Nenne