torsdag 12 april 2007

1-1

Det var en skön kväll som Frölunda-fan igår. Jag och mamma satt och viftade med Frölundahalsduken och hoppade. Det blev 6-1 i Frölunda Borg igår. Göttans! Det står alltså 1-1 i matcher. Nästa spelas imorn i Karlstad. Jag som hade hoppats på att det var två matcher i Gbg nu så jag hade kunnat ta mig dit och hejat på indianerna.

Var på jobbet igår och snackade med min boss om framtiden. Kommer nog börja jobba i juni igen. Berättade för honom att jag sökt vidare till Universitetet. Goa GÖTEBORRRG!! Vi får väl se hur det går. Sökte i första hand Kost och friskvårdsprogrammet och i andra Dietistprogrammet (sökte några till men de är dessa jag verkligen är intresserad av) I höstas på tog dem på båda programmen in en person från folkhögskolekvoten med en 4 (alltså det högsta omdömet man kan få där och det jag siktat på hela läsåret)

Hanna har också sökt de båda programmen fast i omvänd ordning, vilket är tur så vi inte konkurrerar ut varandra direkt. Skulle vara så jäkla kul om vi kom in båda två på våra första val. Sen kommer inte Göteborgs gator och torg vara säkra nånstans. Kulan och Bulans gemensamma hem kommer vara fullt av motsägelser ;) Högvis med friskvårds- och bra kostböcker, träningskläder, blandat med livets goda, så som vin, öl och guaccamole till chipsen.

Nu ska jag gå ut och se hur det går för pappa som byter däck på min bil. Luktar gott från köket också så jag ska äta mammas goda mat innan jag kör hem till Växjö igen.

Önskar er alla en skön lillelördag!

This entry was posted on onsdag, april 12th, 2006 at 11:03

3 kommentarer:

Anonym sa...

Max Says:
april 12th, 2006 at 11:37
Jag är inte ett dugg orolig för att Färjestad skall vinna. Frölunda har ju The Skinnslips i mål.

Anonym sa...

Lara Says:
april 12th, 2006 at 12:14
..jag undrar bara om “Råget är måttat ännu” hahaha

Anonym sa...

Max Says:
april 12th, 2006 at 14:12
Tjockis