lördag 28 april 2007

Det går fort när man har ..eh..roligt!?

Det var länge sen jag skrev nu. Tentastress, inlämning nästa vecka av 24-timmars recall -intervju av en persons matintag under 24timmar med näringsberäkningar och förslag om förändringar, och även en vetenskaplig rapport om främmande ämnen, då jag valde läsk (mycket eftersom jag inte dricker läsk så ofta själv). På detta som ska lämnas onsdag och torsdag har vi också tenta i livsmedelskunskap 2 på onsdag. Jag hinner inte med!! När det blir för mycket har jag en tendens att släppa allt och göra nåt kul istället, som i onsdags då jag o Mange hade picnick i Slottsskogen med ost, kex och mousserande rosévin. Underbart mysigt!

Igår gick jag upp klockan 7 på morgonen och satte mig med rapporterna. Jag fick en del gjort men blev inte klar. Även med små steg kommer man framåt! -Mitt nya ordspråk som jag kom på igår :) Jag satt och läste Tovis blogg (se blogg-roll) där hon skrev hon var tvungen att städa.. jag ser runt i min lägenhet och inser att det måste jag också. Det ser rent ut sagt för jävligt ut. Saker överallt, dammigt och disk från frukosten. Eftersom Mange ofta är här hos mig blir det ju ännu en som bättrar på disken osv. Det märks fort i en etta när man inte är själv. Måste gå och köpa diskmedel i eftermiddag. Se, jag kommer bara på massa ursäkter till att inte plugga! Vid 16 ska Mange spela match på Heden så då ska jag dit iallafall. Bäst att sätta fart här, fotbollen är alltså om fyra timmar, det skulle jag komma långt i rapporterna på, om inte helt klar till och med!

Ha en skön helg alla. Snart är det Valborg -första gräspippardagen- hihi!Peace out!

This entry was posted on lördag, april 28th, 2007 at 11:09

1 kommentar:

Anonym sa...

tovis Says:
april 29th, 2007 at 17:55
eey! jag är omnämnd i din blogg! haha, vilken ära!

allt bra annars vännen!? Förstår att pojke, slottskogen & picknick lockar mer än plugg! Känner igen det där att allt annat trist göromål blir så mkt roligare under tentaperioder..hehe..Men jag önskar dej lycka till! Hoppas det känns bra!

Take care! kramis /t