onsdag 11 april 2007

En lugn & skön påsk

På skärtorsdagen var Hanna här och vi fixade gott käk. Ryggbiff och klyftpotatis med champinjonsås och en mozza-sallad till förrätt. Givetvis åtnjöt vi vin till denna festmåltid. Vi kollade på Heartbreak Hotel och skrattade så vi kippade efter andan. På nåt vis kände vi igen oss lite i dessa knasiga karaktärer som hänger så samma ställe helg efter helg… Eftersom vi båda skulle upp tidigt dagen efter för att packa och åka till våra föräldrar blev det en hyffsat tidig kväll och Hanna åkte hem runt midnatt.

Långfredag, soligt o lite blåsigt. Vid 12-tiden tog jag mig ut till Lackarebäck för att hämta hyrbilen jag bokat. Sen bar det iväg österut. En snabbfika hos Jennie i Växjö där även Mia o lilla söta Klara va o hälsade på. Mysigt! Vidare till Vassmolösa där mina överlyckliga föräldrar väntade med maten på bordet när jag kom. Ett glas vin till maten och film efter det. Lugnt och stilla. Jätteskönt!

På påskafton körde jag ner till stugan för att kolla till den och satt o sola där en stund innan det var dags att åka hem o äta lunch ;) (mycket mat har det blivit) En eftermiddagsmatiné med Fred Astaire till lunchen och sen en liten nap innan det var middagsdags. Ännu en lugn kväll och tidigt i säng eftersom jag nästa dag skulle köra hem igen.

Påskdagen gick jag upp hyffsat tidigt, satt med hemtentan nån timme i köket. Efter lunch var det så dags att köra västerut igen, och eftersom jag skulle lämna bilen senast kl 18 när macken stängde märkte jag snart att jag inte skulle hinna med kaffe hos Jennie på hemvägen. Så jag körde på. 1755 lämnade jag bilen efter ha kört i snöblandat och varit hemma med packningen och all mat som mamma skickade med mig. TACK! :)Köpte lite snacks på väg hem från vagnen eftersom Hanna skulle komma förbi på kvällen. Chips, guaccamole, pistagenötter, vindruvor och lite rödvin till en mysig film och lite tjejsnack.

Annandag påsk satt jag med hemtentan och knåpade. Fick mycket gjort innan jag och Hanna åkte till Backavallen för att se Mange spela fotbollsmatch mot Backa. Dom vann! Grattis :) Mange körde hem oss efter matchen och senare på kvällen träffade jag honom igen för att gå på bio. Jag visste inte vilken vi skulle se, det var en överraskning. Vi träffades på vagnen till bion över en timme innan filmen skulle börja, eftersom Mange föreslagit en drink innan. På det ny Bergakungen finns nämligen bar och restaurang. Coolt! Sagt o gjort, jag tog en Mojito och han nån med Razz. Satt och snackade, kollade på folk innan det var dags att inhandla popcorn. Det blev en Manhattan meny med världens största balja popcorn och två hinkar cola! Behöver nog inte tillägga att varken popcorn eller cola tog slut. Så när filmen började (jag visste fortfarande inte vilken) insåg jag att jag gissat rätt iallafall. Music and Lyrics med Hugh Grant och Drew Barrymore blev det. Jättemysig film och en jättemysig kväll.

Idag har jag varit och lämnat hemtentan eftersom den skulle lämnas innan klockan 12 idag, och nu är det dags för mig att göra mig iordning för eftermiddagens föreläsning. Intro i Livsmedelskunskap 2.

Ha en skön dag och vecka.. snart är det helg igen och enligt GP ska det bli uppåt 20 grader! Då får man leta upp en plats i slottskogen där man kan ställa sin engångsgrill bland alla andra.

*pöss*

This entry was posted on onsdag, april 11th, 2007 at 11:40

Inga kommentarer: