söndag 13 maj 2007

Sjutton dagar kvar..

Snart är vårterminen och mitt första läsår på Kost- & Friskvårdsprogrammet till ända. Det har varit ett tufft år. Jag har åkt berg- och dalbana mellan hopp och förtvivlan, tentaångest och underbara kompisar och fester. Den 30/5 skriver jag den sista tentan för terminen och sen är det finito. Drygt en veckas ledigt innan jag åter kör min Ka österut till inlandet och Växjö, där jag i två månader kommer jobba på Atea. Det kommer bli jätteskoj och skönt på ett sätt att komma tillbaka för en stund, samtidigt som det känns lite fel att lämna kusten på sommaren. Blir väl inte helt lätt att inte träffa Mange när som helst i veckorna heller. Nu är vi ju bara en kvarts promenad från varandra, men jag vet ju hur bra det är att få längta också! Att få stå på perongen och vänta in tåget när han kommer och hälsar på, hur nice är inte det?! Eller när jag kör till Gbg över en helg. Lovely!

I helgen ska vi hur som helst köra ner till stugan! Ska bli såå skönt! En långhelg med (förhoppningsvis) fint väder, grill och bara vara. Hanna och Manges kompis Jonas ska också hänga med. Bra att vara några fler för utmaningar i sällskapsspel, kubb och krockett.

Men först ett par dagar kvar i Göteborg, gå på föreläsningar och ladda inför den stundande långhelgen. Imornkväll ska det vanliga tjejgänget i klassen (Sandra, Dala, Ida och jag) hem till Skåne-Maria för att inviga hennes uteplats med grill och härligt tjejsnack! Nu ska jag laga fullkornspasta och köttfärssås. Mange är på fotbollsträning men kommer hit sen för lite söndagskvällsmys. :)

Ha en fortsatt skön söndag!

*Hugs*

This entry was posted on söndag, maj 13th, 2007 at 17:10

1 kommentar:

Anonym sa...

Nenne Says:
maj 13th, 2007 at 21:17
Det vankas Extréme Crouquet?????
Är vädret bra kan det tänkas bli en tur till kalmar så hälsar vi på en stund, Fille och jag.
Måste bara hitta en bil först. Snaaaaben ska till - VÄSTKUSTEN i helgen. *fniss*

Mys på !!!

Kram