fredag 30 januari 2009

Bästa på länge

Igår fyllde jag år. Dagen flöt på som vanligt med skolarbete och en massa tvätt. Mange ringde o var på väg från jobbet halv 4 vilket han brukar nu efter varslet, men sa att han hade några ärenden innan han kom hem. Eftersom jag suttit vid datorn hela dan och vi bestämt att vi skulle ut och äta på kvällen kände jag att en liten nap skulle göra susen. Sagt och gjort, la mig en stund för att sen duscha o piffa. Vid halv 6 började jag undra var han tagit vägen och skickade iväg ett sms. Minutrarna efter kom han in genom dörren och eftersom jag var så gott som redo för restaurang öppnade en liten skumpa som jag för övrigt fick förra födelsedagen :) Den som spar han har. Sött o gott. Lyxigt! Då fick jag en paket, en jättefin svart top. Kalas! Mange duschade och fixade och kom sedan med paket nr 2. Ett par superfina silverörhängen från Smycka, vilka jag givetvis bytte till direkt. När vi så nästan var klara för att gå till bussen trollade han fram paket nr 3. Två träningstoppar från Stadium som jag önskat mig. Den färgen jag önskat mig på linnet (gult) hade inte kommit in igår men jag ska se om det gjort det idag och byta isåfall, det svarta som jag fick var också snyggt men inte lika klatchigt ;).
Jag har världens bästa pojkvän! :)
Vi åkte in till stan och Rumpan Bar på Linné. Lite barhäng innan vi fick vårt bord. Massa folk och härlig stämning. Supergod mat (som alltid där), Mange tog pizza med parmaskinka/ruccola och jag halstrad gös. *slurp* Lite öl, vin och kaffe och vid 21 var vi klara. Vi bestämde oss för att ta en öl på nåt annat ställe innan vi åkte hem. På Lotus Bar var det så lite folk så vi gick till Bitter men det var samma sak där. Vi drog oss närmre stan och gick in på det nyöppnade Deja Vu (gamla Klaras) där de hade öppningserbjudande 19kr ölen. Helt okej ställe (blaskig öl men nåt annat kan man inte vänta sig för 19kr) men det märktes att de inte fått iordning eller fixat till inredningen än. Väldigt kalt.
Vi gick sen över gatan och in på Viktoria (det nya "where everybody knows your name" sen Vasastan bytt ägare) tog en Amstel pulse. Mycket god! Pratade med David (delägare tillsammans med Sammi) och bokade nedervåningen för nästa lördag då det blir födelsedagsfest tillsammans med Hanna och Mange förstås. Det ska bli kul!
Så var det dags att åka hem. Vagn, buss och så var vi hemma en timme senare (fick vänta på bussen vid Svingeln). Trötta och nöjda efter en supermysig-trevlig-härlig-rolig kväll, min födelsedag.
Den bästa födelsedagen på länge!

Inga kommentarer: