fredag 9 januari 2009

20090109

Ooops! Så har det blivit nytt år o jag har inte skrivit här på två månader. Illa! Får la skylla på Folkhälsoarbetet som jag har haft nu sen början av november. Nästa onsdag har vi opponeringen på vårt arbete och jag är såå glad att det äntligen börjar närma sig slutet av kursen. Vi har visserligen haft väldig bra planering jag o Maimo så vi har inte arbetat ut oss på något sätt men ändå. Man vill ju göra nåt annat nu. Inte för att det bli så värst anorlunda i vår. Först metodkurs parallellt med EX-ARBETET!!.. å så är det lite praktik emellan. puh! Nu är det verkligen på upploppet. Om sex månader har jag (förhoppningsvis) fil.kand. i kostvetenskap. 60p. Det är faktiskt den största kostvetenskap fil.kand. i sverige det gott folk ;). Ja 180p totalt men själva kosten har ju stor del i vårt program. Men innan alla högskolepoäng är hemplockade har jag alltså en del kvar. Sen får man väl se vad som händer på jobbfronten, men om det krisar får jag väl jobba en sommar till i Växjö. Känns inte helt klockrent eftersom det är bökigt att fixa boende osv. Det är ju här i Partille jag bor nu med min underbare sambo :).
ja ja, det ordnar sig. Det måste jag tro att det gör.

Nog om det. Vi har haft jullov, ett två veckor lååångt, sköönt, kallt jullov. Helt underbart har det varit. Mange har också varit ledig så det har blivit rätt sena kvällar med god mat, film och en hel del öl ;). Gött som fasen! Sovit länge om dagarna och inte gjort speciellt mycket mer än varit hemma. Jo julveckan förstås, då var vi hos mina föräldrar. Då slappade vi där istället :). När vi kom hem där ifrån hade vi ett ryck då vi fixade en del här hemma innan vi hamnade i soffan igen. Å min cykel hämtade vi från Mölndal! ÄNTLIGEN!! Fast nu är det ju förstås för kallt att cykla, men den står åtminstone i vårt cykelförråd här.

Nyårsfest blev det hos Martina, Manges syster. Mycket lyckat med italiensk buffé, bra musik och glada folk. Superkul! Mange o jag var hemma klockan 6 på morgonen, hehe! Tog dock en dryg halvtimme att få tag på taxi hem.

Tänkte lägga upp några bilder här från hela jullovet vid tillfälle. Nu måste jag läsa igenom arbetet som jag o Maimo ska opponera på igen. Vi satt och fixade det mesta igår men det krävs ändå några genomläsningar. Sen är det freeeedaaag!! :D Vi ska bowla ikväll troligtvis. Länge sen så det ska bli kul!
Ha det gott nu alla!!
Massa kramar från ett soligt Partille

2 kommentarer:

Anonym sa...

att man ska behöva tjata ;-)

lycka lycka lycka med arbetet!

kram

Magdalena sa...

hehe, ja men nu har jag minsann uppdaterat flera gånger idag. Det måste ju ge några extra poäng ;)