tisdag 21 februari 2006

Våfflor och skidskyttestafett!

Hade en suverän helg med Hanna och Tove i Åhus. Vi fixade i lördags en smaskig middag innan vi tog bussen till Kristianstad för att shaka på Rabarber. Där var det så lite folk så vi sprang i snöslasket bort till Hessle, tog en shot sen vidare till Harrys. Där träffade vi Hannas bror med kompis o stannade för en öl. Tillbaka till Rabarber där några fler hade infunnit sig, dock inte många. Upp på dansgolvet, mer plats till oss En tjej stötte på mig men eftersom jag inte är lagd åt det hållet och dissade henne, blev hon lite sur. Inget jag kan hjälpa. De grabbar som var där var inget för mig, för unga, men flirta är alltid kul och det mår man bra av.

Igår åkte jag så från tjejerna i Åhus och hamnade hos mina föräldrar söder om Kalmar. Först en fika med min kompis Christel och hennes 4 månaders underbart söte Max. Gick lite på stan, köpte en kabinväska. En brun, jättesnygg. Efter det körde hon hem mig till föräldrarna. Där blev det middag och hockey. Damkronorna gjorde ett tappert försök mot Canada. Iallafall i 3e perioden. 4-1 och en silverpeng till Sverige. Bra jobbat!

Idag var det så dags för Skidskyttestafett. Mamma fixade våfflor med vispgrädde och hemlagad hallonsylt. MUMS!! Svenskarna jobbade upp sig från nionde till femte plats och allt blev så mycket mer spännande när Tysken som ledde sköt bort sig. Några straffrundor och helt plötsligt låg vi fyra.. Svensken stakade på som aldrig förr när ett mycket spännande upplopp kom, där vi alla tre satt och skrek och hejade på. Ett felskär och sverige blev fyra. Synd! Men jäklar va nära det var :)

This entry was posted on tisdag, februari 21st, 2006 at 15:40

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hanna Says:
februari 22nd, 2006 at 11:05
Men oj vad din helg låter intressant och spännande!! Tur att jag vet med och upplevde den tillsammans med dig! Tack ännu en gång för att du kom hit.. impulsiv som du är.. Det gillar vi!

“Nu ja inte föschtå” Förstår du?

Dags att åka tillbaka till Växjö idag då.. Blir att jag kommer upp på lördag då.., men det gör ju inget! Då får vi mer tid för annat… hrm! (Låt inte detta misstolkas.. som sagt så är inte Magda lagd åt detta hållet.. och då inte jag heller!)

Snart dags för en prommenad ute i solskenet och sen blir det att dra sig till solariet och bli fin! ….. Skola igen nästa vecka ju!

Anonym sa...

Lara Says:
februari 22nd, 2006 at 11:15
hehe.. jo jag föschtå!
Klart man måste vara lite impulsiv, annars får man aldrig vara med om nåt! Sitta o vänta på att saker ska hända är inte riktigt min melodi.
Tack igen Hanna för helgen med god mat o husrum

Anonym sa...

Spiffan Says:
februari 22nd, 2006 at 22:54
snor…uuuäääää