måndag 20 augusti 2007

Tillbaka i stan

Tjo! Så var jag tillbaka i Göteborg igen efter två månaders jobb i Växjö och en underbar semester med Mange. Zakynthos kan jag rekommendera, trots att vi inte var runt på ön, utan bara slappade vid strand och pool i Argassi. Njöt av sol och värme och den lokala ölen Mythos som serverades i frysta glas. Mums! Frappe - som är en slags iskaffe blev vi helt frälsta i (även Mange som inte dricker kaffe i vanliga fall) och vi har gjort några här hemma med lyckade resultat.

Resan ja, flygrädslan fanns där men jag överlevde och efter ett par dagar på ön kände jag att det var såå värt det. Vi började redan där prata om vart nästa resa ska gå. Eventuellt blir det en tripp till Canarie öarna vid jul-nyår, men vi får se. Det kostar ju en del. Hur som helst, en hel del grekisk sallad till lunch blev det, Sovlaki och Gyros. Vi testade en “Mixed Grill” en kväll, varsin, hade vi vetat hade vi nog valt något annat. Sju olika sorters kött! Filé av kyckling, nöt och gris, skinka, lammkotlett, korv och köttfärsbiff. Tre stackars potatisklyftor låg inklämda i ett hörn och lite riven vitkål och morotsbitar i ett annat. Det syntes inte att man ätit nåt när man var klar. Det kan man kalla köttfest, fast det var inte nån lyckad sådan. Vi var rätt trötta på kött efter det. Kvällen efter beställde vi svärdfisk, mycket smarrigt!

Den resan kan sammanfattas underbar! Om man då bortser från några timmar innan flygningarna då jag var väldigt nervös, men väl uppe funkade det rätt fint. Det kommer inte dröja länge till nästa utlandsresa iallafall. :) Väl hemma i Sverige vid ett-tiden natten mellan tisdag och onsdag, beslöt vi oss för att åka till stugan dagen efter. Efter lite tvätt och för Manges del en sväng till jobbet (som blev några timmar) åkte vi österut för några dagars slappande i stugan. Där blev det film för hela slanten (jag har ingen box för tv där än) och hem till mina föräldrar för middag både torsdag och fredag. Härligt, lugnt och suveränt. Vi kom hem till Amerikahuset i lördagskväll. Tog varsitt glas vin och höll på att somna så det blev ingen runda på stan som vi tänkt.

Igår firade vi Manges namnsdag med att åka till Media Markt för att kolla på ny dator till mig. Min gamla ville inte starta dagen innan vi åkte och när vi kom hem var det likadant. Den gick inte igång, den har somnat in efter nästan fem års trogen tjänst. På plats kollade jag runt och ville inte ta i med nån värsting-dator.. men jag föll pladask för den jag nu sitter och skriver på. HP Pavilion - Special Edition. Så snygg, så cool! Kanske inte syns på bilden men.. I tell you! ;)

Nu ska jag leka vidare med min nya dator mellan tvättarna (megatvätt idag)

Ha det gott alla! Kraam!

This entry was posted on måndag, augusti 20th, 2007 at 10:31

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jimmy Says:
augusti 21st, 2007 at 11:09 e
Grattis till nya kärran!

Anonym sa...

Nenne Says:
augusti 21st, 2007 at 16:32 e
Välkommen hem till sweden och så!
Fasen va gytt o läsa att ni hade det bra (men vem hade trott nåt annat)

Kommer till gbg på lördag för lite Lisebergsbesök. Vem vet, kanske hinner vi en kaffe?

kram banan

Anonym sa...

Lara Says:
augusti 21st, 2007 at 22:14 e
Gyttans! Klart vi ska hinna med en kaffe vännen
Hör bara av dig så fixar vi det.

puss puss gotlandsruss