onsdag 10 oktober 2007

Länge sen..

Tjolahopp!

Nu var det riktigt länge sen jag skrev här. Ledsen för detta. Såg ditt inlägg nu Nenne. Jag har varit uppehållen med flytt, tentaplugg och här hos Hanna har jag inte min egen dator uppkopplad så jag brukar bara gå in på Hannas nån gång per dag för att söka lägenheter.
Men ni kan vara lugna. Här går det fint. :) Lite trångt är det ju men med en stor portion respekt till varandra och turen att vi känner varandra så bra gör att det flyter på. Jag lovar, jag ska ta en bild och lägga upp så ni får se HUR tajt det är här. haha, jag tror inte ni fattar.

Det som är lite jobbigt är att Mange och jag inte träffas så spontant längre. Allt måste ju planeras. I helgen fick vi dock låna Skånes lägenhet då hon skulle hem till.. ja.. Skåne ;) En hel helg tillsammans med mys. Inga jobbiga "godnatt, vi hörs imorgon hjärtat" på vagnen, då jag får åka vidare mot Frölunda när han hoppar av vid Olivedal. Men det får va så ett tag, det är ju bara tillfälligt men inte roligare för det.

Jag fick faktiskt ett erbjudande om en 1a på 31 m2 ute i Tynnered men jag tackade nej. Den var jättesliten och behövde verkligen totalrenoveras och det var jag inte så sugen att vänta på. Eftersom den var på bottenvåningen var jag lite skeptisk också. Är ju rätt mörkrädd och där skulle ju vem som helst kunna sätta trynet mot rutan och titta in. Något jag helst är utan. Det kändes hur som helst inte rätt och jag hoppas att något annat ska dyka upp snart.

En tenta i Hälsopsykologi har jag hunnit med också. Den var lagd tisdagen efter min flytthelg så jag var lite orolig att det inte skulle gå bra, men det kändes okej iallafall. Hur det gick får vi veta så småningom. Kanske gick åt skogen, vad vet jag. Ja ja.. jag har ju gjort omtentor förr. =p

Nu måste jag sätta mig och läsa ca 10 kapitel och ett par artiklar som ska diskuteras på fredag i gruppseminarie. Hinner inte läsa imorgon nämligen, då är det hockey igen. :)
Just ja, det kanske jag inte sagt. Mange och jag har säsongsbiljetter till Frölundas hemmamatcher! Hur kul som helst. Imorgon är det mot MoDo och på måndag mot Färjestad!! Spännande!
Till helgen ska vi förresten österut. Ska ha en skön helg hos mina föräldrar. På fredag kommer vi inte komma iväg förrän 16 eftersom det är då jag slutar skolan men på söndag om det inte är för sent kanske vi kommer och tigger fika nånstans i Växjö ;)

Ha det nu toppen!
Jag ska försöka uppdatera lite oftare här igen, nu när jag landat här hos Hanna.

Massa kramar till er alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Kombo :)
Visst har vi det trångt, men som du säger.. med tålamod och envishet får vi det att gå ihop. Men jag tycker mest att vi går om varandra, förutom när det är "Godnatt o sov så gott". Tänk att det är tre veckor i helgen.. Tjenare vad tiden går!
"Finns det hjärterum, finns det stjärterum" :)
Snart ska vi åka till stan, du till skolan och jag ska luncha på Hagabion, NICE! Ha en bra dag i skolan o hoppas ni får mkt gjort på grupparbetet.
Kramis o ciao :)