tisdag 23 oktober 2007

Dunderförkyld..

Har varit förkyld snart en vecka och jag är riktigt trött på det nu. Eftersom vi har grupparbete som ska göras är det tvunget att åka till skolan. Som tur är har det inte varit några obligatoriska (eller bra) föreläsningar så jag har kunnat hoppa över dem för att sova och kurera mig och istället vara med på grupparbetet. Tack Sandra och Dala som gjort så mycket! Jag ska ta igen det när jag piggnat till. Jag hoppas det blir snart för det kan inte vara hälsosamt att gå runt med hjärnan full av snor *yack* och huvudvärken skojar man inte bort tyvärr. Den blir värre när man skrattar har jag märkt. :p

Nog om det.

JAG KLARADE TENTAN! =)
Kursen "Kost, hälsa och beteende" är med det helt avklarad. Gött! Så skönt att börja terminen så. Hoppas bara att det fortsätter så året ut.. klart det gör ;) Den kurs vi håller på med nu heter (vänta, måste bara hämta schemat så det blir rätt..) "Folkhälsoperspektiv på stressrelaterad ohälsa". Solklart för alla vad jag håller på med va? ;) Det har hur som helst varit en väldigt bra kurs i stort, en del skitföreläsningar också men de flesta har varit superintressanta med suveräna föreläsare. Grupparbetet som vi håller på med nu i ovan kurs har vi fått välja grupp och område inom stress och ohälsa och kommit fram till nedan frågeställning.

"Hur vanligt är hjärtinfarkt hos kvinnor, vilka är symptomen och hur kan man förebygga det?" Ett mycket intressant och samtidigt skrämmande ämne som behöver mer forskning så fler kan få hjälp.

I helgen får Hanna besök av Frida och jag ska låna Dala-Marias studentrum eftersom hon ska till London. På det viset får jag och Mange några dagar tillsammans igen. Underbart!! :) Tack Maria!

Nu ska jag snörvla vidare. Hanna kom precis hem så jag ska vara lite social. Ikväll är det Notting Hill på tv och jag tror inte vi kommer att missa den. Hihi!

Ha det gött alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varsigoooo :)

Anonym sa...

Klart du kommer att fixa alla tentor!!! Hoppas du blir av med förkylningen med. Inte kul..
Det är kul o läsa här ibland o se va du pysslar med i skolan o så.

Men vet du - växjö är inte lika kul utan dig.

kram