måndag 10 juli 2006

Shopping

I helgen var Jennie och jag på utflykt. Vi bestämde oss på fredagen (när vi åt räktoast och drack vin på PM) att nånstans skulle vi åka och då förhoppningsvis sola o bada. Vi körde västerut, straxt efter 10 på lördagsförmiddagen. Det blev Halmstad. Eftersom vädret var lite sådär så riktade vi in oss på shopping, men hade badväskorna redo just in case. När vi kom fram bestämde vi oss för att äta nåt direkt, mycket pga att Jennie behövde pudra näsan ;) Vi satte oss på Vattenporten –gamla Wayne’s– och spisade toast. Smaskens! Sen gav vi oss ut på shoppingtur.

Det gick väldigt trögt i början, men det ordnade upp sig när vi kom in på Vero Moda av alla ställen. En svart kortärmad skjorta och en grå långärmad tröja till mig. Vi var i många affärer och hamnade också på Cubus. Har bara tittat in i en Cubus en gång tidigare och hade väl lite fördomar. Hur som helst tyckte vi att det var värt att ge en chans. Bra val! Jag köpte antricitgrå trekvartsbyxor, en brun/grårandig knyttröja och två linnen. Lysande! Allt för 600 swedish crowns. Just ja, en svart keps i gubbmodell blev det också. Sen att jag ligger minus på kontot är en annan femma. :S

På hemväg stannade vi vid Boasjön för att fika. Jag hade tagit med mig kaffe (ifall det blev stranden hela dan) och innan vi körde ut ur Halmstad stannade vi på en mack och köpte chokladmuffins med gott klegg i. Där satt vi i alla fall vid denna rastplats vid sjön och fick totalbryt på bajs! Allt var bajs. Bra alltså, inte dåligt som man kan tro. När det stannade en ny bil sa vi (utan att de hörde) "Kommer ni ofta hit o bajsar" Jag vet, juvenile, men otroligt kul!

När Jennie pratade i mobilen med sin Per hade han kommit över ett "recept" på wiskeyflamberad fläskfilé och tyckte jag kunde komma på middag också. Eftersom jag inte hade nåt bestämt var det en utmärkt idé. Jennie släppte av mig hemma och efter en dusch och med en italienare och Lays chips i kassen gick jag bort till Per och Jennie. Vi satt på balkongen och åt, drack o snackade. En mycket trevlig kväll. Per satte sig och kollade på bronsmatchen men Jennie och jag lämnade inte balkongen och den ljumma sommarkvällen. Vid halv tolv gick jag hemåt, vinrusig o småtrött. En härlig sommarlördag.

This entry was posted on måndag, juli 10th, 2006 at 09:18

Inga kommentarer: