söndag 15 juli 2007

Bostadslös


Det blev inget vidare kontrakt i Amerikahuset. Jag pratade med en man på Eklandia och han sa att jag nog tyvärr blivit lurad när jag blev sagd att mitt andrahandskontrakt kunde leda till förstahand. Jaha, så kan det gå. Den 1/10 är jag än så länge bostadslös men det brukar ju ordna sig, och jag är säker på att jag kommer hitta en toppenlägenhet innan dess. Nu ska jag äntligen få en med balkong. Det har jag bestämt! ;)


Jag har faktiskt fått ett par erbjudande redan men tackat nej. Det måste kännas rätt. Jag vill inte ta en lägenhet bara för att jag måste, jag har ju inte hur lång tid som helst men än kan jag ta det lite lugnt.


Den här helgen har inte jag och Mange träffats. Känns konstigt men man måste ju kunna vara ifrån varandra också. I fredags tog jag det lugnt framför tvn, var jättetrött och la mig och läste en stund redan kl 22. Igår lördag slappade jag fram till kvällen då jag tog bussen till Hovshaga och Jennie. Vi åt tapas, ost och kex, drack rödvin och pratade om allt möjligt! En jättetrevlig kväll. Hennes mamma hade lovat köra oss till stan så straxt efter 22 kom hon och hämtade oss och lämnade av oss hos Jennies Per, där vi fortsatte dricka rödvin. Vid midnatt beslöt vi oss för en liten sväng till PM.


På Storgatan var det nästan folktomt. Strange! Vi satte oss en stund på uteserveringen och pratade vidare innan det var stängningsdags och vi gick mot Pers igen. Vi mötte Elinor som gick i Jennies klass på Grimman. Pratade en stund innan jag gick in på Mc D för att köpa en liten mjölk till dagens kaffe. Blev sponsrad med taxipengar till Campus av Mange så jag skulle slippa åka buss bland fulla människor. Min goding! =) Tack! Vi pratade i telefon till 4 på morgonen, då jag knappt orkade prata och somnade nästan med mitt headset inpluggat i örat.


Idag gick jag upp i hyffsad tid. Klockan 10 slog jag upp de blå (eller om Mange får bestämma) gröna. Åt frukost och drack kaffe till morgontv. Har bara slappat. Åt lite hallonsorbet till Gilmore Girls och ska fortsätta kvällen framför tvn. Har börjat kika på Scarlet Pimpernel, en favorit-kostym-film som jag tidigare bara hade inspelat från tv på video.


Nu ska jag fortsätta min slappedag och mitt längtande efter Mange.. men det är bara fem dagar kvar till han kommer till mig! Hurra!


Ha en fortsatt skön söndag!


This entry was posted on söndag, juli 15th, 2007 at 15:32

Inga kommentarer: