tisdag 15 december 2009

Lusse-vaka-bio

I lördagsnatt var jag och Mange på Lusse-vaka-bio på Bergakungen. Det började 23.30 och vi var där ca en kvart tidigare för att hämta biljetter, köpa vatten och lite godis. När vi satt oss tillrätta i salong 1 tog vår bio-värdinna till orda och berättade för alla hur nattens schema såg ut. Sista filmen skulle sluta 06.50! Vi hade tänkt att vid 6tiden är vi nog HEMMA.. nope! :)

Vilka filmer fick vi dock inte veta förrän vi såg dom rulla. Endast tvåan kände jag till och kunde därför applådera lite extra eftersom jag hoppats den skulle visas. :)

"Up in the air" med George Clooney var först ut. Mycket bra film om kärlek, vänskap och familj.
Efter första filmen bjöds det på pastasallad med kyckling. Inget vidare för den var indränkt i curry men lite var jag iallafall tvungen att äta.. så jag kunde hålla mig vaken hela natten.

"Old dogs" med John Travolta och Robin Williams visades som andra film. Denna filmen hade jag verkligen hoppats på men ändå inte trott eftersom premiär inte är förrän juldagen. Riktigt kul var den. Vi skrattade mycket och det gjorde också att vi piggnade till. Denna filmen var slut vid 04.00 och då var det dags för ännu en paus, då vi fick popcorn och dricka, innan sista filmen startade 04.50. Efter reklam!

"Snabba cash" som är gjord efter boken med samma namn. Bra film för att vara svensk helt klart! Det tog lång tid dock innan vi förstod vad det var för film. Introt var långt och det gick säkert fem kanske till och med tio minuter innan filmtiteln kom upp på duken.

Till en början trodde jag det kunde vara "Farsan" - Josef Fares nya film men det var det som sagt inte. Varken jag eller Mange har läst boken så vi hade inga förväntningar eller visste vad den handlade om. Jo, att det var en kille som ville bli rik fort så mycket visste vi men inte mycket mer. Sevärd men jag vet inte om jag skulle gått på den i annat fall. Kanske väntat och sett den på DVD. Men det är ju som sagt eftersom jag inte läst boken.

När vi så tagit vagn och buss hem, fått i oss lite fil, tvättat oss och borstat tänderna, la vi oss klockan 8 på morgonen för att sova några timmar. Straxt innan ett gick vi, nej, drog vi oss upp för att inte sova för länge. En andra frukost och sen igång med lussekattsbak :) Gooott!

Igår städade jag här och satte upp lite tomtar här och var. Mys-pys! Väldigt härligt att känna julstämningen komma smygandes.

Oops! Nu måste jag tvätta ur färgen ur håret... Ciao!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Låter osm en kul kväll. Vad kostade ett sådant kalas? =)

//elaine

Magdalena sa...

Det var inte så dyrt faktiskt. 220kr för hela rasket! Nästa år ska jag dock vara lite snabbare så jag får biljetter i VIP:en istället. Då får man lägga ut det dubbla, men det kan det vara värt. 18års-gräns så man slipper de traschiga småttingarna ;) samt att komforten ju är lite bättre där inne vad jag förstår. Å ska man sitta i sin stol ca 7 timmar vill man ha komfort, belive me! :)