måndag 7 augusti 2006

Semester vs sjukskrivning

Det blir ju sällan som man tänkt sig, det vet vi alla. Men denna semester har allt jag tänkt göra gått i stöpet. Det börja med att Oskar blev sjuk så vi inte kunde åka på Lundell. Nu var jag inte jättesugen på det ändå och vi hade inte hunnit köpa biljetter. Första semesterhelgen bugga jag på en förfest och halka på nåt konstigt vänster på en matta, tog emot hela kroppstyngden med högerhanden. ONT! Handleden blev omvirad med scarfsar och efter en kort upp-piffning hängde jag med ut.

Dan efter gick jag till akuten som beräknat och det var en spricka i den. Gips 10-14 dar och sjukskriven resten av semestern. Som tur var blev det rätt mycket sol o bad första veckan, men ändå. Hanna o jag skulle åkt till stugan, en sväng till Göteborg och Smögen skulle också hinnas med. Plus alla spontantrippar man tar på sommaren. Hur som helst har jag ju semester v 34. Men då måste jag ju packa om jag får tag på bostad i Gbg.

Hanna var och hälsa på mig förra veckan, pysslade om mig ;) Nya bilder är upplagda från den veckan och vår toppendag när vi fira Lynkan på High Chaparral .

På onsdag slipper jag gipset, förhoppningsvis! Man anpassar sig fort att bara använda vänsterhanden, men bara att diska eller duscha blir världens projekt. För att inte tala om den söta svettlukten som ångar ut från gipset i den här värmen.. :S

Nu ska jag lägga mig o vila handen igen. Ha det gott! Gå in i fotogalleriet och kolla de nya bilderna!

This entry was posted on måndag, augusti 7th, 2006 at 14:08

1 kommentar:

Anonym sa...

hanna Says:
augusti 13th, 2006 at 16:40
JAG SAKNAR DIG!!!! =) Flytta snart?!