onsdag 13 december 2006

Santa Lucia

06.50 vaknade jag av att kaffebryggaren -som jag programmerade igår- gick igång. Drog mig nån minut innan jag gick upp och satte igång ugnen för att tina en av de ca 80 lussekatter som Hanna och jag bakade i fredags. På med morgonrocken, hämtade tidningen som varje morgon ligger i hållaren utanför min dörr. La mig i sängen med kaffe o lussekatt efter jag satt igång tvn och inväntade svt’s luciatågs skönsång. Det är så man kommer i stämning helt klart. När firandet var slut en timme senare läste jag tidningen och efter det bestämde jag mig för att slumra en stund till. Kl 10 ljöd mobilen o efter dusch och fixande plus lunchätande sitter jag här nu och ser att jag börjar bli lite sen.. Skolan börjar snart. Går 12-20 idag, mindre kul men jag har iallafall en “Lucia-vin-date” att se fram emot efter skolan med mina underbara vänner Malin och Maimo! :D

Massa Luciakramar till er alla!

This entry was posted on onsdag, december 13th, 2006 at 11:40

1 kommentar:

Anonym sa...

hanna Says:
december 18th, 2006 at 23:07
Gud vad du är bra!!!