söndag 23 april 2006

Grillpremiär

Det har varit en kul helg, som vanligt. I fredags grillade vi på skolan och festade. Jättegott att grilla. Vi hade pastasallad till, mums! Sen dansade vi halva natten och givetvis fick jag ont i höften när jag la mig. Sov till ca 10 på lördagen, rensade ur vårt äckliga kylskåp (hittade massa gammal mat som vi slängde) åt frulle, satt i solen 1 1/2 timme och packade sen för att åka in till stan, Hanna och jag.

Åkte till bolaget för att köpa öl, handlade med oss Mc Donalds-sallad och körde ut till Evedal. Årets första picknick :) Vi satt där på min rutiga picknickfilt i solen, en liten bit bort satt tre killar, spelade gitarr och sjöng. Underbart! Inte för att det var helt klockrena toner men det spelade ingen roll. Det var gött hur som helst. När vi skulle köra hem till mig körde vi förbi Jennies där hon stod ute så vi stannade till och fick kaffe. Satt där en timme i solen och nu började det kännas i skinnet. Lovely! Första brännan ;)

Hem till mig för att duscha och gulla till oss sen taxi till Max. Där var grabbarna i full gång att laga mat. Grovis, hans Petra och hennes kompis Hasse hälsade på från Göteborg. Kul! Där var även Martin, Oskar, Tobbe, Johan, Mange, Henrik, Peter och hans Sara, och så Hanna, jag o Max förståss. Vi åt en underbar middag på helstekt fläskfilé, potatisgratäng och sallad. Smaskens! Sen var festen igång. Öla, snacka, och helt plötsligt skulle alla ut, förstår inte var det kom ifrån men ut gick vi. Lagerlunden blev första anhalten och en öl för mig. Hanna blev bjuden på en “Sex on the beach” (det hade ju inte suttit fel.. hmm..) Grovis o co ville gå o dansa så vi gick till Grace, men Hanna kom inte in pga åldern så vi gick till Bishops och drack ännu mer öl :)

När vakten sagt till ett par gånger att de skulle stänga så reste vi oss. Då var det bara jag och Hanna kvar från vårt sällskap så vi snackade med killarna bredvid. Dom följde oss en bit och sen köpte vi nattamat. Idag (söndag) kom jag på att vi tydligen öppnade en öl på väg hem också. Väldigt smart så där vid halv tre, tre på natten. Så sega som vi har varit idag kan jag säga att det nog inte spelat nån roll om vi inte tagit den där sista ölen ändå. ;) Den gjorde nog varken till eller från.

Idag har vi inte gjort mycket. När vi hade lite energi över tog vi oss de tjugo metrarna till GVG för att hyra en film. Rebound med Martin Lawrence, helt ok film. Efter det plockade vi ihop och begav oss till skolan igen. Helgen snart över och ny skolvecka börjar. Sista rycket, bara att köra på så det ryker! :)

This entry was posted on söndag, april 23rd, 2006 at 19:40

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hanna Says:
april 24th, 2006 at 15:02
What a weekend….
Sol, sol och lite mera sol! Det var underbart!
Tack ännu en gång för i helgen.. På fredag drar vi vidare… västerut! Ojoj.. I wish, I wish..
Hihi.. Puss!

Anonym sa...

Nenne Says:
april 27th, 2006 at 15:48
Här finns det ALLTID kaffe. Du glömde nämna årets första insekt under kläderna… oops..!!!