fredag 19 november 2010

Haga

Igår var Maimo och jag i Haga. Vi strosade runt och var inne i de små härliga pryttelbutikerna. Min absoluta favorit är "Sol o Vår" som ligger på Haga Nygata. Här finns de mest underbara små saker som man kanske inte alltid behöver men gör livet så mycket härligare. Jag är helt förälskad i märket "Half moon bay" som alla har finurliga kommentarer till en härlig 50-tals teckning med käcka hemmafruar eller ibland pin ups. Love them!
Här får ni ett smakprov... :)














Underbar eller hur??!! =) Awesome!

Hur som helst så hittade jag en bag-tag och coasters från just Half moon bay som jag nu ska önska mig i julklapp. Kan tänka mig det mesta därifrån faktiskt. Man blir full i fniss och på bra humör helt enkelt. Precis som det ska vara! Jag menar, jag blir lycklig nu, bara av att tänka på dom :D.

De har även smycken i butiken och jag föll för ett par örhängen (ringar såklart) i silver med stenar på hela insidan. Mycket fina. Fanns i två storlekar och så klart vill jag ha båda ;). Även ett armband i brunt läder med silverkoppling ("lås"). Superfint!

När vi gått runt ett tag blev vi hungriga och åt lunch på "Hemma hos" där dagens var köttbullar och mos med rårörda lingon och ättiksgurka (som dom gjort). Mycket gott!
Sen var det dags för Majsan att hämta lille Elias på dagis och jag tog bussen hem.

Härlig dag i frostigt Göteborg. Lite snö kom det också =).

Inga kommentarer: