fredag 5 juni 2009

fil.kand. i kostvetenskap

Jag ÄR numera Kost-och friskvårdspedagog. Nyexaminerad sedan några timmar. Livet har bara börjat.

Mina föräldrar har varit här ett par dagar och precis åkt hem. Dagen har varit lång. Champangefrukost på skolan en stund innan vi skulle börja. En presentation av examensarbetet för klassen med anhöriga, tillsammans ca 75-100 personer, och på eftermiddagen en härlig avslutningsceremoni med vår Prefekt, Claes. Denna underbare, karismatiske lärare som vi haft i Biokemi och cellfysiologi. Löövly! Efter detta var mina föräldrar, Magnus och jag på Restaurang Gabriel i Feskekôrka, där vi åt en underbart ljuvlig lunch. Bergtunga, färskpotatis och skirat smör. Utsökt gott!
Nu har vi så kommit hem efter lämnat mina föräldrar vid tåget. Chilla en stund för att senare fira vidare med räkor och havskräftor (givetvis inköpta på Feskekôrka). Vi firar vidare med att möta upp åtminstone hälften av klassen i stan lite senare ikväll.

Jag har inte fattat det än. Skolan är slut. Jag är klar med ALLT! Maimo och jag lämnade in vårt för dagen nytryckta arbete och allt annat som ska in för att allt ska vara klart. Nu väntar bara det slutgiltiga betyget..

Jag önskar alla mina härliga klasskompisar all lycka i framtiden. Jag önskar dom och alla andra en underbar, härlig helg med mycket festligheter och glädje. Det ska jag ha :)

Lyckliga kramar från en nyexaminerad hälsopedagog! I did it! :)

Inga kommentarer: