lördag 11 mars 2006

Biblioteksbetraktelser

Sitter på biblioteket eftersom jag inte längre har nåt internet hemma i lägenheten. Fick lite abstinens och beslöt mig för att gå hit när jag varit en sväng på stan. Det är kul att se de olika människorna som sätter sig framför en dator. Man undrar vad de gör, vad de surfar på. Ett äldre par kom för en stund sen. Hon med grått “lagt” hår och rätt hårt sminkad, han med fixade vågor i håret. Vad gör dom tro.. Fixar räkningar? Nä, de har inga papper framme. Det verkar vara väldigt intressant iallafall, ser ut som de läser. Hon klickar med musen och han ser ut att snart krypa in i skärmen.

Bredvid mig sitter en hel familj. Ett par och deras små söta döttrar. De pratar engelska med nån brytning. Inte flickorna dock, de har en härlig brittisk accent. De söker på Barbie på Google. Tänk va mycket bra man kan ha internet till

Tyvärr finns här inte msn, vilket känns lite trist. Men det har säkert sina skäl. Folk skulle nog ockupera datorerna ännu längre om det fanns. Smidigt att datorerna finns tillgängliga här hur som helst. Allt man behöver är sitt lilla lånekort för att kunna logga in.

Ska snart dra mig hemåt och vila en stund tror jag. Ikväll ska vi till PM nämligen. Känner att gårdagskvällen med hockey och öl sitter kvar i huvudet. Men det försvinner långsamt med den goda latten och chokladbollen jag just fikat på här vid datorn.
Nu loggas jag ut om 60 sek så det är väl bäst att spara o göra klart här.
Hoppas ni får en skön och trevlig lördag!

Puss o kram!

This entry was posted on lördag, mars 11th, 2006 at 13:53

Inga kommentarer: